FSC-CCOO País Valencià | 7 de gener 2026.

CAMPANADES AMB COMIATS

    À punt ha decidit acomiadar l’any despatxant treballadors.

    04/01/2026.
    Despidos en Â.

    Despidos en Â.

    À punt ha decidit acomiadar l’any despatxant treballadors, una manera terrible d’afrontar l’any vinent. Una campanada que sona com les dels funerals.

    L’empresa assegura que el despatxament es realitza per “motius organitzatius”, potser per què la decisió no té cap justificació. Despatxament,  encara no explicat als sindicats, que suposa la pèrdua d’una professional entregada al seu treball i que accentua  la sensació de por que s’està instal·lant en la plantilla.

     L’empresa ni tan sols s’ha dignat a informar a la treballadora amb els 15 dies d’antelació que marca la llei.

    El comiat arriba, curiosament, en un moment en què està actiu un procediment per contractar una nova caporalia en el departament tècnic: la direcció de la gestió operativa . Una plaça amb unes funcions molt semblants als de la treballadora que ara se’n va al carrer per sorpresa després de tota una vida dedicada a l’empresa des dels inicis de la televisió pública. Estarem pendents de si la faena ara escampada als companys torna a concentrar-se en esta figura.

    Des de CCOO ja s’ha posat en marxa tot el recolzament legal per  recórrer aquest últim comiat de dubtosa legalitat. Estem segurs que s’imposarà la llei, la lògica i la justícia i que el temps posarà a cadascú al lloc que es mereix.

    ABÚS RERE ABÚS

    Del que no dubtem és de les pràctiques abusives que des del canvi de cicle polític ens estan afectant. Aquesta continua sent una empresa pública, malgrat els pese a alguns, i els principis que la regeixen no han desaparegut: la transparència no és una opció, és una obligació.

    Recordem que la lamentable segona RLT 2025, la que elimina llocs imprescindibles de la plantilla, no està aprovada, i potser que no ho estiga en tot 2026. Per descomptat tampoc està encetada la negociació de la RLT 2026 amb els Comitès, tràmit que és imprescindible per llei.

    Lamentem també l’augment de treballadors/es aliens en informatius tot i que les borses estan plenament operatives. Un punt que està prohibit expressament en la llei de la CACVSA .

    Conclusió, l’empresa es bota la llei cada vegada en més desvergonyiment i evita també les resolucions de la Inspecció de treball que, cas rere cas, donen la raó a les nostres denúncies. No obstant, nosaltres continuarem alçant la veu per a que tothom ho sàpiga.

    Documentació associada
    Documentació associada