FSC-CCOO País Valencià | 21 de desembre 2024.

Publicació del Decret Llei 13/2024 del Consell pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la gestió, organització i mobilització del personal empleat públic

    26/11/2024.

    S’ha publicat el Decret Llei 13/2024  del Consell on s'adopten mesures extraordinàries per a la gestió, organització i mobilitat del personal empleat públic a conseqüència de les greus inundacions ocorregudes el 29 d’octubre del 2024.

    A part de la lectura que cadascú faça del Decret, fem una síntesi abreujada i textual de les mesures que proposa i que tenen caràcter preferentment voluntari i sense que les retribucions disminuesquen:

    -Procediment més àgil i breu que acurte els terminis per a facilitar la prolongació voluntària de la permanència en el servici actiu del personal empleat públic que opte per no jubilar-se arribada la data de compliment de l’edat de jubilació forçosa.

    -Gestió de selecció de personal temporal a través de les borses constituïdes en tots els sectors de la Generalitat, les seues entitats i organismes dependents, que incloga no sols el propi personal, sinó també el sanitari, l’educatiu i el de justícia, a més de comptar amb la possibilitat d’acudir, si és el cas, a les persones demandants d’ocupació inscrites en Labora.

    -Assignació temporalment al personal empleat públic tasques o responsabilitats distintes de les corresponents als llocs de treball que exerceixen habitualment, o realitzar adscripcions temporals amb un procediment més àgil que l’actua.

    -Excepcional, es podran establir per al personal empleat públic que estiga destinat o es destinarà a atendre les necessitats derivades de l’emergència i els treballs dirigits a restablir la recuperació i tornada a la normalitat, horaris de matí o de vesprada mitjançant l’organització dels torns que es consideren necessaris.

    -Adaptació dels programes de caràcter temporal a les demandes excepcionals que planteja l’emergència de la DANA.