FSC-CCOO País Valencià | 16 d?octubre 2024.

CCOO condemna la retirada d’un mural amb versos d’Estellés d'un edifici municipal de Godella

Com a sindicat sociopolític i de classe al servei de la ciutadania, la secció sindical de CCOO a l’Ajuntament de Godella expressa el seu absolut rebuig a la retirada del panell homenatge al mestre Vicent Andrés Estellés de la façana de l’edifici de Villa Teresita.

01/10/2024.
    Fotografia d'Escola Valenciana publicada a Vilaweb

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV, la CS de CCOO PV i la secció sindical municipal insten als representants del Partit Popular a l’Ajuntament de Godella a no posar-se de perfil davant fets tan greus, i a posar-se del costat del poble i no dels censors.

“Estem segurs que si es fa eixa reflexió, per part d’un partit democràtic i constitucionalista com és el Partit Popular, es procedirà a la reposició del panell amb el qual alguns han volgut crear la discòrdia, a un edifici que no és patrimoni de ningú més que del poble de Godella” asseguren.

Des del sindicat demanen els representants de l’equip de govern: un tracte respectuós al poeta de l’horta, “el nostre poeta”, els recorda el seu paper de servei públic en un temps i un territori determinat, i especialment que “allò que val és la consciència de no ser res si no s’és poble”.

“El posicionament de les empleades i dels empleats públics davant actuacions com aquesta han de ser coherents amb els compromisos arreplegats al manifest pel Treball i la Cultura, emanat de 12 Congrés Confederal de CCOO PV” afirmen des de la secció sindical.

Perquè estem convençuts que la dignitat laboral és inseparable de la dignitat democràtica d’una societat.

Perquè el desempar, la por i la inseguretat que generen accions contràries a la identitat d’un poble són una invitació a escudar-se als instints irracionals.

Perquè hi ha dinàmiques fundades en el descrèdit de la raó, la veritat, el coneixement, la ciència i les institucions.

Perquè necessitem una convivència capaç d’oposar-se en hegemonia cultural a l’irracionalisme en defensa dels valors d’un progrés comú. Perquè és imprescindible una cultura democràtica que legitime el poder, i institucions, en aquest cas l’Ajuntament de Godella, capaços de defensar la llibertat.

Perquè són molt perilloses les invitacions a confondre la llibertat amb la llei del més fort.

Perquè són molt perilloses les invitacions a oblidar que la convivència justa necessita marcs socials que regulen les condicions d’igualtat per a la ciutadania.

Perquè desconfiem dels mercaders del temps, que volen vendre’ns que la censura ens protegeix de dimonis que sols viuen a les seues ments. Perquè estem convençuts que l’aposta per la cultura és una aposta per la justícia i per la llibertat.

Perquè estem veient que alguns poderosos confonen els seus desitjos egoistes en els desitjos de la resta. Perquè el respecte al coneixement i a la cultura evita la caiguda en les trampes comunicatives de les mentides, les calumnies i el menyspreu a les arrels.

Perquè la dignitat del nostre treball impedeix que els poderosos ens facen còmplices de les seues ordres injustes.

Perquè creguem en les paraules dels poetes que parlen de les nostres senyes identitàries en la nostra llengua.

Per tots aquests motius i per altres que tenen a veure amb el nostre compromís amb la ciutadania i amb les arrels dels pobles que desitgen una convivència justa, democràtica i en pau, nosaltres, homes i dones de CCOO, afirmem que creguem en l’aliança de les forces del treball i de la cultura. Ens agrupem així en una lluita col·lectiva que vol acabar amb qualsevol mena d’opressió.