FSC-CCOO País Valencià | 14 d?agost 2024.

Concentració contra els acomiadaments al Consorci València 2007 i la dissolució de l'entitat pública

El personal del Consorci València 2007 s'ha mobilitzat davant de les portes de l'entitat pública, com a mostra de rebuig a l'acomiadament plantejat pels liquidadors nomenats en representació de l'Ajuntament de València, la Generalitat Valenciana i l'Administració General de l'Estat.

01/08/2024.
    Concentració Consorcio Valencia 2007

La Representació Legal de les Persones Treballadores ha plantejat demandes per a la subrogació als ens consorciats ia les empreses públiques que continuen amb l'activitat, així com la paralització de la dissolució.

Mentrestant, els liquidadors han contactat amb un despatx d'advocats per emprendre l'acomiadament, sense atendre l'argumentació i les manifestacions contràries aportades per la RLPT, i sense cap sensibilitat per les dates, que convertiran les vacances en un turment per a aquestes empleats i empleats públics.

“A l'última reunió mantinguda amb dos dels liquidadors i l'Advocacia de l'Estat hi va haver moments de   ensió ja que per a ells semblava més un acte de celebració, pel to jocós i bromes fora de lloc en algunes ocasions, mentre els manifestàvem el nostre malestar, reiterant-los la gravetat per a la plantilla i el nostre rebuig més profund a aquest tipus d'actituds” denuncien.

CCOO es va oposar des del primer moment a la liquidació i la dissolució, i per això va sol·licitar la creació d'un ens públic, proposta compartida per totes les parts. Però en el darrer moment l'Ajuntament de València, que presideix actualment el Consorci València 2007, va decidir esquivar la constitució d'aquesta entitat, i va proposar la creació d'un ens abstracte anomenat òrgan de cooperació, per repartir espais i recursos materials entre Ajuntament i Autoritat Portuària, deixant fora el personal” lamenten.

La Federació de Serveis a la Ciutadania continuarà mobilitzant-se en defensa del manteniment de l'ocupació pública. Hem contactat amb diferents grups polítics, i assistirem al ple de l'Ajuntament de València, per preguntar a la presidenta del Consorci València 2007, per què s'ha permès que es liquidi també aquests treballadors que des de l'any 2004, quan es va crear el Consorci, porten fent un treball fonamental per a la ciutat de València.