FSC-CCOO País Valencià | 16 de juliol 2024.

Reunió de la Mesa Tècnica de la Mesa Sectorial de Funció Pública

    11/07/2024.

    Reunió de la Mesa Tècnica de la Mesa Sectorial de Funció Pública

    Projecte de decret que regula l'atenció a la ciutadania i les oficines d'assistència en matèria de registre en l'administració i el sector públic instrumental de la generalitat.

    L'Administració fa una exposició de les bonances del Decret. Parla dels vuit principis que inspiren l'atenció a la ciutadania que recull el decret com són:

    Prioritzar les necessitats de la ciutadania

    La proximitat

    La proactivitat

    L'equitat

    La transparència

    L' Excel·lència

    La innovació i creativitat

    La col·laboració i cooperació.

    A continuació, destaca la novetat i la importància que estiga regulat el sistema d'Atenció a la ciutadania. També, que cada ciutadà o ciutadana podrà ser até en la llengua que desitge ( Valencià o Castellà) i fa al·lusió que en un futur poden incloure altres llengües, ja que 1 de cada 4 persones demandants són estrangeres. Pel que fa a les competències lingüístiques baixen el nivell, fins ara s'acredita amb el C1 i amb el nou decret passa al B1. Sobretot s'ha fet èmfasi que siga una atenció lingüística real i de qualitat.

    A més, han parlat dels diferents tipus d'oficines, dels canals d'informació, del servei de videotelefonada. D’altra banda, Es canvia la concepció de les oficines com més proactives. Introdueixen la figura del funcionari habilitat amb un paper de suport a l'usuari en l'assistència en l'ús de mitjans electrònics.

    Ara, el més rellevant i el que ha propiciat la confrontació amb la part sindical ha sigut el tema d'HORARIS

    En les oficines generals i PROPS L'administració presenta un horari que no s'ajusta al Decret 42/19 de condicions de treball, ja que passen de l'horari actual de 9:00 h a 14:30 h al nou de 9:00 h a 15:00 h i la vesprada de guàrdia serà dijous de 15:00 h a 19:00 h, a més a més es carreguen la reducció d'estiu del 15 de maig al 15 d'octubre i només tindrà de reducció horària juliol i agost.

    La raó que dona l'administració per vendre l'horari és que tenen justificat que la ciutadania demanda més atenció horària. CCOO, entenem la demanda ciutadana, però no podem estar d'acord en un horari que minva drets del personal com és la conciliació de la vida laboral i familiar.

    Els horaris de les oficines auxiliars dependran de cada conselleria on estan ubicades.

    Quant a FORMACIÓ:

    L'administració ressalta la necessitat de formació del personal d'atenció a la ciutadania, per això, proposarà a l'IVAP plans formatius específics i que els horaris i modalitats de les accions formatives siguen compatibles amb els horaris i les característiques del lloc.

    La part sindical hem insistit en el fet que realment açò es complisca.

    Per acabar, CCOO considera que és un decret ambiciós que si no es dota de personal els serveis d'atenció a la ciutadania serà paper mullat, a més hem fet palés que volen augmentar les capacitats, habilitats i responsabilitats de les oficines, però les classificacions, com en les direccions territorials, no corresponen a les exigències del decret. Cal tornar a dir que s'haurien d'estudiar reclassificacions dels llocs.

    Documentació associada
    Documentació associada