FSC-CCOO País Valencià | 4 de maig 2024.

Funció Pública consulta la possibilitat de fusionar borses a l'advocacia

    11/04/2024.

    Hui s'ha celebrat la reunió de la comissió de seguiment de borses d'ocupació temporal.

    En primer lloc, ens han facilitat el llistat de les borses que derogaran, per ser borses molt antigues, i les que mantenen. També ens han facilitat el llistat amb les borses que s'han convocat des de l'última reunió de la comissió de borses que va ser al febrer.

    A continuació hem tractat els següents punts:

    1-Fusió de borses:

    Funció Pública ens informa que ha preguntat a l'Advocacia sobre la possibilitat de FUSIONAR les borses corresponents a l' OOP 2018 i l'OOP 2022, ja que aniran de manera consecutiva. L'Advocacia ha respost que és inviable perquè entén que cada procés selectiu ha de convocar una borsa, tal com està regulat en l'Ordre de Borses.

    Per tant, començaran a convocar les borses d'Administració General de 2018, exceptuant la d'auxiliars administratius que esperaran a la finalització del procés dels auxiliars de serveis, ja que ara són un únic cos i es farà una única borsa.

    Com ha ocorregut amb la unificació dels dos cossos de conductors: els conductors d'alts càrrecs i mecànica i conducció de vehicles, s'ha creat una única borsa. En aquesta n’hi havia gent que havia participat en les dues convocatòries. El criteri utilitzat per Funció Pública ha sigut en l'apartat de la nota de l'examen agafar la nota més alta de les dues proves.

    De manera que aquest serà el criteri que faran servir en pròximes convocatòries en les quals s'unisquen dos cossos.

    2- Borses delegades d'educació:

    Es van convocar comarcalitzades, però el criteri que usen per a les expulsions no és de la comarca, sinó de tota la província. CCOO no n’està d'acord, ja que no s'ajusta al de les borses gestionades per Funció Pública i entenem que s'han d'aplicar el mateix criteri en totes le borses i en les tres províncies. Per aquest motiu s'ha demanat al responsable de les borses d'educació un informe sobre aquesta situació.

    3- Crides borses delegades:

    S'ha tractat el tema de les crides que fa Funció Pública fent ús de les borses delegades, en les quals convida a participar a través d'un correu electrònic, no utilitzant els canals habituals de convocatòria d'AUT i això genera queixes per falta de transparència perquè no consta en cap lloc a quines persones els han adjudicat la plaça. Hem demanat que pensen alguna solució perquè almenys els participants sàpien el resultat d'aquesta convocatòria.

    S'ha plantejat com a opció posar un ANUNCI D'INTERÉS en el butlletí de notícies Prop, però és una qüestió que han d'estudiar.

    4- Auxiliars d'autòpsia:

    Cal cobrir aquests llocs i no hi ha personal en les borses, davant la impossibilitat de convocar una borsa lliure es planteja a oferir els llocs en Actes de Difícil Cobertura als integrants de borses de C2, tant d'administració especial com general, per si alguna persona integrant estiguera interessada.

    5- Modificació de l'Ordre de borses:

    Hem reiterat la necessitat urgent de modificar l'Ordre de Borses perquè aquesta s'ajuste a la nova Llei de Funció Pública, ja que en cas contrari, s'estan aplicant criteris sobre la marxa per a resoldre tots els canvis que s'estan produint.

    Finalment, hem insistit que es convoque una nova reunió de la Taula Tècnica de borses per a continuar treballant a millorar i agilitzar la gestió de les borses.