FSC-CCOO País Valencià | 29 d?abril 2024.

CCOO i UGT acorden ajornar la vaga en les ITV davant el compromís del Consell d'equiparar salaris

De moment es desconvoquen les aturades previstes per al dimarts i dijous de la setmana que ve.

29/03/2024.
    Vaga ITV

Durant la reunió celebrada ahir en el Consell d'Administració de l'empresa pública SITVAL, la consellera d'Indústria, Nuria Montes, va presentar un informe jurídic que possibilitaria l'equiparació salarial de les plantilles en les pròximes setmanes. Els sindicats valoren aquest compromís i esperen una solució per a solucionar les grans diferències retributives, en alguns casos de fins a un 40 %.

El Comité de Vaga de les estacions d'ITV ha decidit ajornar les aturades i mobilitzacions previstes per propiciar l'acord d'equiparació salarial després d'una reunió urgent celebrada anit a Benidorm.

S'ha signat una acta en la qual s'especifiquen les dates per a materialitzar l'acord: l'aprovació en el Consell de SITVAL del pròxim 9 d'abril de l'informe jurídic que possibilitarà l'equiparació; l'ingrés dels endarreriments de les nòmines corresponents a l'exercici de 2023 en un termini de huit dies després de la celebració del Consell; i el pagament de la resta de les quantitats, de l'any 2024, amb un termini màxim del 15 de maig.

UGT i CCOO valoren aquest compromís i desconvoquen les protestes previstes per a la setmana que ve. Esperen que es done una solució per a l'equiparació salarial dels treballadors i de les treballadores de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, una mesura que afecta aproximadament 300 persones. La discriminació retributiva es dona especialment a la província d'Alacant, on es percep fins a 700 euros de diferència en igual lloc de treball.