FSC-CCOO País Valencià | 27 d?abril 2024.

CCOO i UGT de l'Ajuntament de Massamagrell denuncien assetjament sindical

Els sindicats mostren la seua preocupació perquè actualment diversos dels seus representants sindicals estan en situació de baixa mèdica i adverteixen de les possibles conseqüències si no es dona una solució.

20/03/2024.
    Ajuntament de Massamagrell.

La major problemàtica es focalitza en el cos de Policia Local, concretament amb la seua Prefectura, que ha tingut diferents desacords amb representants dels sindicats.

El motiu és que no se li va donar participació en la negociació col·lectiva de l'acord laboral que es va aconseguir, d'una manera satisfactòria, amb l'equip de Govern. Un pacte que s’incompleix de temps per part de la Prefectura, la qual cosa s'ha denunciat dues vegades per escrit.

Pel que sembla, no sols no es compleix amb els acords entre equip de Govern i sindicats, sinó que s'han agreujat les desavinences provocades el passat estiu després de produir pressions i assetjament cap als participants en la negociació. Aquesta situació ha derivat en la incapacitat laboral de diverses persones delegades sindicals, així com un profund malestar en la plantilla de Policia Local cap a la seua Prefectura.

Segons els coordinadors comarcals de CCOO i UGT, “els pactes han de complir-se i no podem tolerar de cap manera que hi haja diversos delegats de baixa per motius psicològics derivats de l'exercici sindical, que recordem està protegit com a dret fonamental en la Constitució Espanyola”. Adverteixen que “si no cessen de manera fulminant aqueixos comportaments, iniciarem de manera coordinada les accions que siguen necessàries”.

Els assetjaments denunciats ja van ser posats en coneixement de l'equip de Govern el passat 29 de febrer, data en la qual també es va posar de manifest el conflicte entre un regidor de l'àrea de comerç (Vox) i, entre altres persones, un delegat de CCOO, la qual cosa ha provocat també la seua baixa mèdica.

Resulta significatiu que l'equip de Govern situava en aqueixa reunió, per error, aquest delegat adscrit a un lloc de treball de menor categoria de la qual ostenta, la qual cosa denota certa animadversió cap a la seua persona.