FSC-CCOO País Valencià | 2 de maig 2024.

CCOO denuncia l'augment de les taxes d'examen d'oposicions a l'Ajuntament de Picanya

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV critica un augment desmesurat de les taxes d'examen que posaria en dubte el principi d'igualtat.

20/01/2024.
    Denúncia taxes

19 de gener de 2023

En el ple municipal celebrat ahir es va aprovar una modificació de l'ordenança de taxes dels drets d'examen per a les oposicions, que incrementa aquestes de manera desmesurada.

Aquestes taxes són, a més, més cares en els processos per al col·lectiu de la Policia Local, els índexs de participació de la qual en les oposicions s'arriben a multiplicar per més de sis en el cas de les places d'oficial de policia. En aquest cas, el preu per a participar en les proves passa de 30 a 200 euros, cosa que posa totalment en dubte el principi constitucional d'igualtat per a l'accés a la funció pública.

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV considera un despropòsit que, en plena època de continu encariment de la vida, es posen més obstacles a les persones que volen accedir a un lloc de treball, aplicant unes taxes d'examen del tot abusives i que generaran desconfiança entre les persones que vulguen accedir a una d'aqueixes places.

FSC CCOO PV adverteix que es mostrarà especialment vigilant amb aquests processos selectius.