FSC-CCOO País Valencià | 19 d?abril 2024.

Acord per a l'equiparació salarial en SITVAL (ITV)

17/05/2023.
    Acuerdo reversión

En la reunió mantinguda durant el dia de hui entre sindicats i SITVAL, després d'hores de treball i negociació, hem aconseguit forçar un acord d'equiparació salarial per a tota la plantilla de SITVAL.

En els pròxims 4 anys la nova empresa pública (SITVAL), creada per a conduir la reversió al sistema públic de les ITV (un servei que sempre hauria d'haver-ho sigut), equipararà el salari de les persones treballadores que hi presten el seu servei, garantint que en qualsevol estació i a igualtat de treball, es reba la mateixa remuneració. Cal recordar que les diferències entre estacions arribaven en alguns casos al 40 %.

En l'acord aconseguit, blindem l'augment dels salaris més baixos fins a l'equiparació total, i és 2023 l'any en què proporcionalment, major augment es produïsca en aquests salaris.

L'acord no sols parla de retribucions sinó que també estableix un sistema de classificació professional on fixa les àrees funcionals i els seus grups professionals.

Aquest acord reflecteix el compromís de SITVAL, d'enviar a la part social una proposta en matèria de borses d'ocupació temporal, per a tractar en una pròxima reunió.

Tanmateix hem acordat la convocatòria de la Mesa de Negociació, per a l'elaboració d'un conveni col·lectiu únic per a totes les estacions de les ITV. Una de les nostres principals reivindicacions juntament amb la salarial.

Després d'aquest acord els sindicats desconvoquem la vaga que haguera tingut inici, el pròxim dia 19 amb caràcter d'indefinida.