FSC-CCOO País Valencià | 8 de maig 2024.

La representació sindical de l'Ajuntament de Xàtiva es reuneix amb la nova regidora de personal

La presa de contacte amb la nova responsable és va produir en un àmbit informal, on els sindicats vàrem poder plantejar els elements que considerem que són prioritaris per al conjunt del personal d'este ajuntament.

18/07/2022.
    Ajuntament de Xàtiva

El passat divendres 8 de juliol, els i les delegades de personal de l'Ajuntament de Xàtiva vàrem mantenir en una reunió informativa amb la nova regidora delegada en assumptes de personal, Xelo Angulo, que assumeix el càrrec en substitució de l'anterior, Ignacio Reig.

Aspectes com l'actualització general de la Relació de Llocs de Treball, la revisió retributiva dels efectes dels diferents decrets d'autoorganització, l'establiment d'un reglament de Teletreball, l'elaboració d'un Pla de Carrera Professional o la negociació de les bases que regiran el procés l'estabilització van ser uns dels temes que es traslladaren a la regidora com a prioritaris, per l'afectació que té per al conjunt del personal.

Altres temes plantejats d'àmbit més sectorial vàren ser l'aplicació de les 35 hores al cos de la Policia Local, la reactivació dels processos d'oposició d'agents i oficials, l'eliminació de l'ordre de Jefatura de canvi de quadrant instaurat pel Cap de la Policia, la remuneració de la realització de tasques de categoria superior, la compensació de l'excès d'horari per la pausa no realitzada pel personal del Conservatori Municipal, l'increment del preu de les hores extra i la dotació al personal de la brigada municipal de noves uniformitats.

La voluntat de tots els sindicats no és altra que la de tindre espais de negociació on amb honestedat i amb la legitimitat que la representació de tots els companys i companyes ens han donat, poder plantejar les nostres reivindicacions, que se'ns escolte i se'ns tinga en consideració i no només fer de tràmit per a l'aprovació dels projectes de l'equip de govern.

Els últims anys ha sigut molt complicat negociar amb la corporació, i hem hagut d'actuar sindicalment votant que no a les propostes que se'ns plantejaven o deixant d'acudir a les Meses Generals de Negocicació, entenent que se'ns vulneraven els nostres drets.

Considerem positiva la voluntat d'apropar-se a les reivindicacions sindicals de la nova regidora, i esperem, i així li ho vàrem fer saber, que les nostres reivindicacions es convertisquen en accions reals.

Seguirem lluitant per defensar els interessos del personal del nostre ajuntament, alçant la veu i manifestant el que ens semble injust, com sempre hem fet.