FSC-CCOO País Valencià | 28 de març 2024.

CCOO reclama millores en el servei i garanties per al personal d'ambulàncies

El sindicat ha presentat al·legacions al nou contracte d'ambulàncies de la Comunitat Valenciana amb la denúncia que “aprofundeix en l'externalització del servei, empitjora la qualitat i no garanteix les condicions laborals de les actuals plantilles”.

31/05/2022.

Comissions Obreres exigeix que no s'externalitzen les actuals unitats de transport urgent SVAE i que se’n mantinga la gestió directa. “Aquesta decisió comporta la reducció de personal propi de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i va en sentit invers a la internalització del servei que pregonen políticament”, denuncien.

A més, l'organització sindical també reclama “que s'excloga de qualsevol transport de servei urgent a les ambulàncies classe A (transport no assistit)” que només disposen de la persona conductora, per a una millora de la qualitat assistencial, en considerar que no són aptes ni apropiades per a aquests serveis.

Davant l'actual congestió que pateixen habitualment aquests serveis de transport no assistit, la proposta sindical és “que s'amplien les hores d'activitat d'aquestes ambulàncies”. Perquè malgrat l'ampliació de les unitats, s'han reduït les hores de servei respecte a l'anterior plec, per tant, resulten inferiors a les que s’han estat fent fins ara.

Comissions Obreres també demana “que s'incorporen, com a condició obligatòria i principal, tant la subrogació del personal com l'aplicació del Conveni col·lectiu sectorial per a transport de persones malaltes i accidentades de la Comunitat Valenciana”. El sindicat reclama en les seues al·legacions que la inaplicació siga causa de resolució del contracte per incompliment greu, per tal d’evitar qualsevol possibilitat de concursar a la baixa, amb el consegüent empitjorament de les condicions salarials.

“Els baixos salaris que s'abonen actualment comportaran molt probablement a curt i mitjà termini grans dificultats per a contractar personal tècnic en emergències sanitàries que disposat a acceptar-los. L'evolució dels salaris prevista en el plec és totalment insuficient perquè no té en compte l'evolució actual i prevista de l'IPC, ni la gran bretxa salarial que hi ha a la Comunitat Valenciana respecte a la resta de comunitats, ni les condicions de jornada i salaris una vegada suprimides les hores de presència per jurisprudència”, conclouen.