FSC-CCOO País Valencià | 25 d?abril 2024.

Signat el Conveni d'empreses navilieres, consignatàries i estibadores de la província de València

CCOO valora l'acord aconseguit amb l'Associació Naviliera Valenciana, perquè garanteix increments raonables i hi incorpora clàusules de garantia salarial que permetran el manteniment del poder adquisitiu.

06/05/2022.
    Firma Conveni empreses navilieres, consignatàries i estibadores de València.

Després de més d'un any i mig de negociacions, condicionades per la pandèmia de la COVID, les seues conseqüències, la inestabilitat internacional i les seues repercussions sobre els preus fonamentalment de l'energia, CCOO ha aconseguit un acord amb l'Associació Naviliera Valenciana. El principal objectiu sindical ha sigut incrementar els salaris i garantir el poder adquisitiu de les treballadores i dels treballadors del sector per als pròxims anys.

Amb aquest acord, ambdós objectius s'han complit, però per a això ha sigut necessari que, una vegada més, les plantilles del sector manifestàrem la nostra intenció ferma de realitzar vaga si no s'atenien les nostres demandes. Es posa així de manifest que la implantació de les organitzacions sindicals i la fermesa dels treballadors i de les treballadores són la millor garantia per a la defensa dels interessos del personal del sector.

Hem aconseguit un acord amb increments del 4 % per a l'any 2021 i 5,5 % per a l'any 2022. És a dir, un increment total del 9,5 % amb els seus consegüents endarreriments. I per a l'any 2023 un increment inicial del 2,5 %, ara sí, amb revisió salarial fins al 4 % retroactiu des d'u de gener si l'IPC és superior al 2,5 % inicial.

Finalment, una clàusula de garantia de l'IPC, que s'activarà el 31/12/2023 si la suma dels IPC de l'any 2022 i 2023 és superior al 9,5 % (màxim pactat per a aqueixos dos anys), fins a un límit del 12,50 % i s'abonarà un pagament únic per la diferència.

Així mateix, s'han aconseguit importants avanços respecte a la jornada setmanal i el seu còmput anual, el gaudiment dels permisos retribuïts i el càlcul per a l'abonament de les vacances, entre unes altres matèries.