FSC-CCOO País Valencià | 20 d?abril 2024.

Convocada vaga en el sector portuari de València per a evitar la pèrdua de poder adquisitiu

• CCOO informa del trencament de les negociacions del Conveni col·lectiu d'empreses navilieres, consignatàries i estibadores de la província de València.

CCOO i UGT convoquen vaga els dies 13 i 20 de maig, amb l'objectiu de parar l'activitat dels ports de València durant aqueixos dos dies. Més de 1500 persones treballadores del sector portuari estan anomenades a aquestes aturades, que reivindiquen un conveni col·lectiu digne que garantisca el poder adquisitiu del personal durant els pròxims anys.

29/04/2022.
Per un conveni col·lectiu digne que garantisca el poder adquisitiu del personal durant els pròxims anys.

Després de més de dos anys de negociació, els últims dos mesos amb la mediació del Tribunal d'Arbitratge Laboral, l'Associació Naviliera Valenciana continua negant-se a assumir qualsevol fórmula de revaloració dels salaris, que garantisca el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores durant la vigència del conveni. La patronal planteja una proposta salarial tancada i sense cap possibilitat de revisió. L'increment proposat per l'Associació Naviliera Valenciana és absolutament inacceptable, perquè proposen per a l'any 2021 un increment inferior a l'IPC real d'aqueix any. I per a l'any 2022 no se'n garanteix l'IPC. Els increments proposats per l'ANV només podran ser acceptats pels sindicats si garanteixen el poder adquisitiu de les persones treballadores.

Els sindicats hem proposat una fórmula en sintonia amb les propostes sindicals que s'estan realitzant per a la consecució del Vé Acord per l'ocupació i la negociació col·lectiva (AONC). Mitjançant actualitzacions anuals parcials i una altra amb taules al final de la vigència del conveni per la diferència, fins a aconseguir la suma dels IPC del període de la seua vigència. Ni un conveni que no garantisca el poder adquisitiu.

Els sindicats també apostem per l'actualització del text del conveni, però sense retallar-hi drets, sinó actualitzant-lo a la nova normativa, aclarint-ne el text i millorant les condicions de treball. I per això hem proposat modificacions en la distribució de la jornada i el seu còmput anual en funció de la jornada setmanal realitzada, el període de referència per a l'abonament de les vacances, l'actualització de l'ús dels permisos retribuïts i la futura implementació d'un nou sistema de premi a la jubilació, per garantir els drets de l'actual conveni.

CCOO i UGT considerem que no hi ha excusa que justifique que no es garantisca el poder adquisitiu dels treballadors i de les treballadores. Els plantejaments de l'ANV xoquen frontalment amb la línia roja que suposa per als sindicats el manteniment del poder adquisitiu de les persones treballadores. Les parts han sigut citades per al dia 3 de maig pel Tribunal d'Arbitratge Laboral per a realitzar un últim intent de resolució del conflicte.