FSC-CCOO País Valencià | 26 d?abril 2024.

FSC CCOO PV inicia les mobilitzacions en la Inspecció de Treball i Seguretat Social

• CCOO convoca concentracions el dia 22 i una primera jornada de vaga el dia 30.
  • Al País Valencià hi ha prop de 78 inspectors de treball i 80 subinspectors per cada 8.900 assalariats.

El Govern incompleix l'acord adoptat pel juliol per a salvar el funcionament de l'organisme, que manca de la plantilla i dels recursos necessaris per a desenvolupar la seua activitat. CCOO denuncia el complet abandonament de la institució i del seu personal.

10/03/2022.
Inspecció de Treball i Seguretat Social.

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV inicia les mobilitzacions del personal de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. El pròxim 22 de març, el sindicat convoca concentracions de protesta en tots els centres de treball de l'Estat, entre aquests les seus provincials de València, Alacant i Castelló, entre les 12.00 i les 12.30 hores, i anuncia una primera jornada de vaga de tota la plantilla per al dia 30. CCOO denuncia que, després de vuit mesos d'espera, el Govern incompleix l'acord adoptat el passat 7 de juliol, que recollia una sèrie de mesures per a salvar el funcionament de la ITSS.

La Inspecció de Treball i Seguretat Social pateix una acumulació de dèficit que col·loca la seua activitat a la vora del fracàs, manca de la plantilla necessària. Actualment té 117 llocs a Alacant, 47 a Castelló i 167 a València. Al País Valencià hi ha prop de 78 inspectors de treball i 80 subinspectors per cada 8.900 assalariats la qual cosa implica una escassetat dels recursos tècnics i materials fonamentals. No hi ha un reconeixement a l'esforç de la seua plantilla, que és el que ha salvat el funcionament d'aquesta institució en els últims anys. Ara, després de vuit mesos de retard, ja només pot concloure's la voluntat del Govern d'incomplir l'acord i de provocar el complet abandonament de l'organisme i de la seua plantilla.

CCOO censura que el Govern enaltisca el paper de la ITSS i el treball que ha d'abordar en el futur, mentre s'oblida de reforçar-la i menysprea les mesures essencials acordades com a primer pas per a superar els dèficits que hi ha en aquest organisme.

Sorprén encara més si és possible la feblesa de les persones responsables del Ministeri de Treball i Economia Social, que renuncien a defensar un acord que ha sigut subscrit per elles mateixes, i avalat per la mateixa ministra, i que respon a un diagnòstic compartit per a buscar les solucions necessàries per a construir la institució que aquest país necessita.

CCOO alerta que obrir un conflicte en la Inspecció de Treball i Seguretat Social pot tindre conseqüències que afecten negativament la ciutadania. Manifesta que no està en la seua voluntat propiciar una deterioració encara major de l'organisme, però considera que amb vista al futur seria molt més perillós transigir i mantindre's en silenci davant decisions polítiques que posen en risc el paper i la qualitat del servei que ha de garantir-se des de la ITSS.