FSC-CCOO País Valencià | 4 de maig 2024.

CCOO sol·licita la vacunació urgent del col·lectiu d'auxiliars de vol (TCP) abans de l'inici de la campanya d'estiu

El sindicat reclama la immunització del personal que presta serveis com a auxiliar de vol (TCP) per a les diferents companyies aèries ja que està en contacte permanent i diari amb centenars de persones de diferents procedències entre les quals es troben les OSP, en el reduït espai d'un avió i per tant sobreexposat a risc de contagi per COVID-19.

12/05/2021.
    Interior d'un avió.

Des de la Federació de Serveis a la Ciutadania recorden que en la llista d'activitats essencials assenyalades pel Govern durant aquesta pandèmia s'inclouen:

“Les que realitzen els serveis de transport, tant de persones com de mercaderies, que es continuen desenvolupant des de la declaració de l'estat d'alarma, així com d'aquelles que hagen d'assegurar el manteniment dels mitjans utilitzats per a això, a l'empara de la normativa aprovada per l'autoritat competent i les autoritats competents delegades des de la declaració de l'estat d'alarma.”

És obvi per tant que aquest col·lectiu es troba prestant servei en una activitat essencial com és el transport aeri de persones i exposat a un alt nivell de risc de contagi per COVID-19.

Entre altres funcions, és tasca d'aquest col·lectiu:

- Donar la benvinguda als passatgers i acomodar-los en el seu seient corresponent.

- Proporcionar aliments i begudes al passatge durant el vol.

- Informar els viatgers de les normes d'evacuació i eixides d'emergència.

- Atendre possibles lesions o ferides que es produïsquen durant el vol.

- Vetllar per la seguretat i l'ordre dels passatgers.

- Coordinar possibles operacions d'evacuació i de rescat.

Per tot això, des del sector aeri i de serveis turístics de CCOO s'ha sol·licitat a través del Comité Aeroportuari de la Comunitat Valenciana la necessitat urgent de vacunar contra la COVID-19 tot el personal TCP de les diferents companyies abans de l'inici de la campanya d'estiu 2021. Les possibilitats de contagi i transmissió del virus creixeran exponencialment amb l'obertura del turisme i l'augment del trànsit aeri de passatgers.