FSC-CCOO País Valencià | 21 de novembre 2024.

Goldcar anuncia acomiadaments per Nadal i pretén tancar la meitat de les oficines d'Alacant i la de l'AVE a València

    L'empresa líder en lloguer de cotxes inicia un procés d’ERO que afecta 252 persones en l'àmbit estatal, el 33 % de la seua plantilla total. La companyia pretén tancar la meitat de les seues oficines a Alacant i la de l'estació de l'AVE de València. CCOO denuncia que Goldcar ha aprofitat la pandèmia per a escometre una reestructuració.

    03/12/2020.
    Goldcar

    Goldcar

    L'empresa, que va comunicar a la fi d'octubre l'inici d'un expedient de regulació d'ocupació, pretén acomiadar aproximadament 250 treballadors i treballadores a tot l'Estat, amb el tancament de 13 oficines i l'externalització de 9 dels seus centres de treball. Per a CCOO, l'empresa ha aprofitat la pandèmia mundial per a escometre un procés de reestructuració que deixarà al carrer prop de 250 famílies.

    Al País Valencià afectarà el personal que treballa en les oficines dels aeroports de València i d’Alacant-Elx i en l'estació de l'AVE a València. La central de l'empresa es troba a Alacant, amb 238 persones en plantilla i oficines en l'aeroport, en l'estació de tren, a Dénia i en la base de serveis de l'aeroport. La intenció de Goldcar és tancar la meitat de les seues oficines a Alacant, la de l'estació de l'AVE a València, tal com va tancar la de l'aeroport de Castelló al principi de la pandèmia.

    L'empresa familiar, fundada l’any 1985, ha passat de ser una xicoteta empresa a una companyia de caràcter mundial, amb oficines a 15 països i 36 centres a Espanya i així convertir-se en un aperitiu per als fons d'inversió l’any 2014 i amb l'adquisició per part d’Europcar l’any 2017. L'escenari canviava radicalment.

    Encara que la crisi ha afectat durament el sector, la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV dona suport a l'acord per a l’ERTO de caràcter temporal, la mesura adequada per a escometre la crisi econòmica a causa de la falta de turistes. Però la idea de l'empresa no és només passar la crisi sanitària sinó la reestructuració profunda de l'empresa per a fer-la més low cost si és possible.

    FSC CCOO PV considera que l'empresa ha d'apostar per una integració i recol·locació de la plantilla en l'empresa Europcar, ja que aqueixa activitat, que previsiblement es recuperarà després de la pandèmia, ha de ser assumida per part d'aquest personal i així permetre la recol·locació de la plantilla.

    El sindicat no comparteix l'externalització de part de l'activitat, però, si s’hi produeix, s'ha de donar amb totes les garanties per al personal i amb la subrogació dels treballadors i de les treballadores.

    L'empresa, que té gran implementació no sols a Espanya sinó a altres països, ha de promoure, si el personal així ho sol·licita, la mobilitat no sols funcional sinó geogràfica per a reduir l'impacte dels acomiadaments, amb compensació per als treballadors i les treballadores que així ho decidisquen.

    CCOO espera que es reduïsca l'impacte inicial que l'empresa pretén per a no haver d'arribar a mobilitzacions que, en aquests moments, estan damunt de la taula com en qualsevol negociació.