FSC-CCOO País Valencià | 18 d?abril 2024.

Mesa General Negociació II

Constitució de la Mesa General de Negociació II, No va quedar constituïda la Mesa General de Negociació I

17/10/2019.

MESA GENERAL NEGOCIACIÓ II

La convocatòria del dia 15 d"octubre de 2019 ha estat la de constitució de la Mesa General de Negociació II, segons els resultats de les eleccions sindicals.

Aquesta mesa és la que abasteix al personal funcionari i estatutari depenent de les diferents administracions públiques dependents del Govern Valencià. Els sindicats que han aconseguit suficient representació per a formar part d"aquesta mesa son CCOO, UGT, CSIF, Intersindical Valenciana i FSES.

No va quedar constituïda la Mesa General de Negociació I (MGN I), que és la que abasteix a tot el personal depenent de les Administracions Públiques, tant personal funcionari, estatutari com laboral, tot el personal que recull, ordena i norma la Llei 10/2010

Per això, davant la proposta del punt següent de l"ordre del dia respecte a la incorporació en la Llei de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d?organització de la generalitat per a l?exercici 2020 proposada per la conselleria de sanitat universal i salut publica que significa una modificació de l?article 40.3 i una nova disposició addicional de la Llei 10/2010 CCOO vàrem manifestar el nostre dubte sobre la competència d?aquesta mesa en la matèria proposada per a la negociació, donat que entenem que segons l?article 31 de l?EBEP i la sentència del TSJ 1671/2017, l?àmbit on finalitzar la negociació d?aquesta proposta seria la Mesa General I, mesa que encara no ha estat constituïda segons els darrers resultats. Així doncs, lliurem document que ja hem registrat per a què conste en acta.

A més posem de manifest que en reiterats informes del Consell Jurídic consultiu s?ha assenyalat que la Llei de Mesures (també la coneixem com Llei d?acompanyament als pressupostos) no hauria de contindre qüestions que no tingueren un reflex pressupostari, que és la seua finalitat. I esta proposta no te reflex pressupostari. Per això entenem que caldria obrir negociació sobre mobilitat interadministrativa i intersectorial. Ni tampoc veiem que tinga justificació d?urgència per a plantejar-se en esta Llei de mesures.

Des de la presidència de la mesa s?argumenta que la proposta de sanitat només és d?afectació a personal funcionari i per això han convocat MGNII. Al·ludeix a l?article 3 de l?EBEP. A més entenen que la sentència del TSJ parla de no negociació, però no entra en l?àmbit.

Respecte a l?àmbit de negociació entenen que com la representació ha canviat, van a ser estrictes en la competència de cada mesa.

Des de CCOOPV manifestem el nostre total desacord amb els plantejaments fets per part de l?Administració, donat que al nostre entendre el punt de la proposta per a la Llei de Mesures és matèria de MGN I i que no donem per negociada la proposta

En el punt de precs i preguntes demanem la convocatòria de Junta de portaveus i preguntem per l?afectació de l?ajust pressupostari en les matèries d?aquesta mesa, en els serveis públics.

Finalment aconseguim que des de la presidència de la mesa es compromet a convocar la MGNI el mes prompte posible, encara que recorda que segons el reglament tenen un mes per a convocar a partir de la petició feta. Sobre els ajustos pressupostaris, l?Administració manifesta la seua negativa a avançar cap informació abans de la comparecença del Conseller d?Hisenda que està produïntse de forma simultània a esta reunió en les Corts Valencianes

Per altra banda, la Presidenta confirma que en el mes de novembre es farà efectiú el pagament dels increments salarials del 0.25% pendents des de el mes de juliol, conforme a lo recollit en el II Acord de Empleats Públics signat entre el Govern central i els sindicats de la Mesa General de Negociación estatal, CCOO, UGT i CSIF.