FSC-CCOO País Valencià | 28 de març 2024.

CCOO PV atorga a la treballadora social Maria Jesús Felipe el "II Premi 25 d'Abril per les Llibertats"

La seua trajectòria professional ha estat relacionada sempre amb les polítiques socials i els serveis socials des de diferents àmbits: la immigració, les persones majors, les dones, les famílies i els menors i, en general, amb la població en situació de risc o d'exclusió. El seu treball s'ha centrat en àrees com l'estudi de les necessitats de les persones, l'anàlisi de les polítiques públiques relacionades amb la qüestió social: la planificació, la investigació o el diagnòstic i l'avaluació social.

27/04/2020.
    María Jesús Felipe con el premio

La Confederació Sindical de CCOO PV va iniciar l?any passat una convocatòria anual honorífica que premia la defensa i millora de les llibertats. El Premi 25 d?Abril s?atorga a persones o entitats amb una trajectòria acreditada o que s?hagen distingit per promoure les llibertats socials i individuals, de la ciutadania i, preferentment, de la classe treballadora.

A causa de la situació actual provocada per la COVID-19, el sindicat ha decidit retre reconeixement al sector del treball social, des del convenciment que la millor defensa en aquesta situació de crisi és una bona xarxa pública de serveis socials i hem d'aprofitar les reflexions que hi ens suscita per enfortir aquest sistema públic en el futur.

Les treballadores i els treballadors socials es dediquen a un treball imprescindible que facilita l'accés a totes les persones de la xarxa. Per això el sindicat vol reconéixer la seua vàlua, el seu esforç i exigir una xarxa àmplia i forta de serveis socials públics.

S?ha volgut premiar una professió adreçada a tothom, sense discriminacions, per oferir ajuda als més desfavorits i així donar-los una segona oportunitat. Les seues tasques són ajudar que tothom tinga una llar, es puga integrar amb la resta de persones i per a ajudar en moments difícils, com el que per exemple estem vivint actualment.

Així, CCOO PV reconeix en aquesta segona edició dels premis, la tasca, la recerca i el treball de Maria Jesús Felipe Tío, treballadora social, llicenciada i doctora en Sociologia. La seua trajectòria professional ha estat relacionada sempre amb les polítiques socials i els serveis socials des de diferents àmbits: la immigració, persones majors, les dones, les famílies i els menors i, en general, amb la població en situació de risc o d'exclusió. El seu treball s'ha centrat en àrees com l'estudi de les necessitats de les persones, l'anàlisi de les polítiques públiques relacionades amb la qüestió social: la planificació, la investigació o el diagnòstic i l'avaluació social.

Compromesa fermament amb les idees de la llibertat i la igualtat, Maria Jesús ha desenvolupat part de la seua professió tan acadèmica com en l'Administració pública, en tasques relacionades amb les desigualtats de gènere que afecten les dones en qüestions com la violència de gènere, la prostitució, l?accés difícil al món laboral en igualtat de condicions o en l'àmbit familiar o relacional.

Defensora dels drets humans, basa la seua activitat professional en la protecció d'aquells grups de població que menys tenen i en l'objectiu d'aconseguir un món més igualitari. En la seua última etapa professional s'ha dedicat especialment a la investigació i la planificació de mesures socials des de l'àmbit municipal dissenyant plans i projectes que pretenen millorar la vida de les persones que viuen a la ciutat de València.

Per tant, CCOO PV li atorga el Premi 25 d?Abril en reconeixement al valor de totes les persones que treballen en l'àrea del treball social i, per la seua aportació personal al coneixement i proposta de millores per al Sistema Públic de Serveis Socials del País Valencià.

El seu agraïment no es va fer esperar: ?pertany a organitzacions en les quals la meua ideologia es veu reflectida, entre aquestes al sindicat CCOO PV, en el qual he desenvolupat durant anys tasques relacionades amb els drets de les dones, la lluita per la igualtat de gènere, contra la violència masclista. I estic molt orgullosa de treballar en els serveis socials de la ciutat de València, serveis públics per a totes i tots. Agraïsc profundament el reconeixement que CCOO PV fa de la meua professió, especialment en aquests moments en els quals tant necessitem els uns dels altres. Necessitem organitzacions sensibles als serveis socials, col·laboradores en la intervenció social i en la millora de la vida de les persones? Maria Jesús.