FSC-CCOO País Valencià | 29 de març 2024.

Inspecció de Treball confirma que altres 20 beques més de la Generalitat són fraudulentes

La resolució de la Inspecció ha constatat el mateix que en els casos anteriors, denunciats per CCOO PV: es tracta de relacions laborals encobertes, i per tant en frau de llei. Això afecta a 20 persones més, que es troben en les conselleries d'Igualtat, Sanitat, Economia, Agricultura, Participació i Obres Públiques.

26/11/2019.
    Palau de la Generalitat

La Inspecció de Treball confirma que 20 persones becàries de diferents conselleries de la Generalitat Valenciana es troben en una relació laboral encoberta, per tant en situació de frau. Aquesta resolució de la Inspecció se suma a la que CCOO PV va anunciar la setmana passada, en la qual constatava que 28 persones becàries de Presidència estaven en frau de llei i abús de dret, per la qual cosa havien de cotitzar a la Seguretat Social com a treballadors i treballadores de l'Administració.

CCOO PV ha intensificat la seua acció sindical contra aquestes pràctiques fraudulentes davant la constatació que el canvi de cicle polític i alternança de partits en el poder no és suficient per a revertir la situació. Una de les accions empreses és la campanya ?Beques o treballes?? que pretén, en última instància, acabar amb el costum àmpliament assumit per la societat i les administracions d'explotar a les persones més joves, encobrint com a beques formatives el que en realitat és una relació laboral precària i, pràcticament, sense drets.

Per al sindicat és una contradicció que l'Administració, que ha de vetlar pel compliment de la llei, siga qui incomplisca la normativa laboral. No sols es permet la indefensió, sinó que, a més, quan se li retrau i sanciona la seua actitud per l'autoritat competent, amenaça amb eliminar, en aquest cas, les beques.

CCOO PV rebutja que es normalitze aquest accés al mercat laboral per part de les persones joves, i que hagen d'acceptar un temps, cada vegada més llarg, en aquesta situació com a peatge per a accedir a una ocupació. I a això contribueix la pròpia Administració, que ha trobat una oportunitat per a cobrir les seues necessitats de personal, davant les congelacions d'ofertes d'ocupació pública i les restriccions imposades des de fa molts anys, esquivant les limitacions legals sobre aquest tema.

No sols estem davant un frau o utilització anòmala en les beques, sinó també davant una ocupació temporal subvencionada, amb irregularitats en la contractació i en les condicions salarials. Situació que CCOO PV també està detectant i denunciant.

Emplacem a la Generalitat, a la resta d'administracions i a la classe política en general a corregir aquestes pràctiques, oferint l'ocupació pública necessària i abandonant aquestes fórmules que tant de mal fan a les i als joves. Per a CCOO PV no és raonable enverinar-se en la defensa numantina d'allò que s'ha fet fins ara quan és sancionat per l'autoritat competent.