FSC-CCOO País Valencià | 23 d?abril 2024.

Vaga en el transport de viatgers a Alacant per un salari just i condicions dignes

• Aturades parcials del 24 al 28 d'abril i vaga indefinida des del 2 de maig

CCOO vol garantir el poder adquisitiu del personal afectat pel Conveni, ja que l’IPC va arribar a un 6,5 % l’any 2021 i un 5,7 % el 2022, la qual cosa ha incrementat el cost de la vida, sense que hi haja cap proposta patronal d'increment dels salaris.

22/03/2023.
#SalariOConflict per la dignificació del transport de persones a Alacant.

La Comissió Negociadora del Conveni es va constituir el 15 de novembre de 2021 i des de llavors, malgrat les reunions periòdiques intentant aconseguir acords, la posició patronal ha impedit la millora del Conveni.

La situació dels conductors i de les conductores és inassumible, que han d'assumir jornades lleonines de fins a 15 hores entre temps de conducció, temps de presència i talls de jornada, i el descans diari és de 9 hores.

Els talls de jornada en el sector poden ser de fins a 4 hores, sense cap retribució, i indistintament en els seus centres de treball o en qualsevol lloc on determine l'empresa. Això implica estar en expectativa de treball sense poder conciliar la vida personal i laboral.

La realitat del personal de conducció és que té disponibilitat per a treballar els 365 dies, de què poden treballar diumenges i festius i de demà, vesprada i nit.

Si s’apliquen les 15 hores de disponibilitat i treball (normativa de temps de conducció i descans) es té un descans diari de 9 hores que inclou els desplaçaments fins al domicili, amb la qual cosa el descans no arriba a aqueixes 9 hores que s'haurien de garantir.

Així mateix, el salari del Conveni sectorial oscil·la per als conductors entre 1.300 i 1.400 euros bruts, i el salari mínim interprofessional és de 1.080 euros.

El personal del Conveni de transport de viatgers, inclou els conductors de línia regular, els serveis escolars, universitaris i el transport discrecional. És un servei públic que garanteix la mobilitat de la ciutadania, del transport als centres escolars i universitaris. A més dels viatges discrecionals, excursions, etc.

La patronal al·lega que, en els plecs de condicions, l'Administració pública només té en compte criteris econòmics a la baixa, amb salaris de l'any 2020, sense tindre en compte l’augment que es va produir l’any 2021 ni els possibles increments plantejats en la mesa de negociació.

Per tot això, el sindicat inicia el procés de mobilització i fa una crida a tots els treballadors i les treballadores del sector a donar suport a la vaga i una crida a la patronal i a l'Administració per a dignificar les condicions laborals en el transport de persones.

El sindicat sol·licita la compressió de les persones que puguen veure’s afectades per aquestes mobilitzacions que no han sigut possible evitar.