FSC-CCOO País Valencià | 20 d?abril 2024.

La FSC CCOO PV sol•licita que s'intervinga per solucionar el conflicte per la falta de neteja en la prefectures de trànsit

Les prefectures provincials de trànsit d'Alacant,  de València i de Castelló es queden sense serveis de neteja.

10/03/2022.
    Tráfico

La prefectures de trànsit es queden sense neteja. De la nit al dia?

Suposem que no. Per a aquestes qüestions els diferents organismes autònoms i la totalitat de departaments ministerials de l'Administració general de l'Estat es troben sota el marc que regeix la Llei 9/2017 de 8 de novembre de contractes del sector públic. Així haguera de ser, per avançar i poder gestionar imprevistos, que és la comesa dels responsables a càrrec de les prefectures provincials de la DGT.

Tanmateix, no és això el que els responsables han transmés als treballadors i a les treballadores que allí presten servei, i se’ls ha instat a cuidar “dependències i lavabos” mentre la situació dure, així com “posar el seu granet d'arena”. És a dir, que s'interrompen els serveis de neteja en dependències d'atenció al ciutadà i són els empleats públics i les empleades públiques d'aquests centres de treball els qui s'han de fer càrrec de la situació sense que ningú assegure quan conclourà tot això? Compartim les conseqüències i també les responsabilitats però no les productivitats desiguals que es reparteixen per fer el seu treball els gestors?

Des de CCOO instem als responsables de les prefectures provincials de trànsit d'Alacant, de València i de Castelló que articulen els mecanismes legalment establits tan prompte com puguen per a esmenar que l'1 de març les oficines d'aquestes prefectures haurien de tenir un nou contracte de neteja. Tirar pilotes fora, sol·licitar de la plantilla poc menys que exercisquen les tasques de neteja, i alhora indicar que des de Madrid ja caurà alguna solució però sense un termini a la vista és un exercici de deixadesa respecte del servei públic que prestem als ciutadans i a les ciutadanes en les nostres dependències.