FSC-CCOO País Valencià | 29 de març 2024.

Els sindicats de la Policia Local de Paterna denuncien la manca d'efectius

CCOO, UGT, SPPLB i STAS- IV alerten de la precarietat laboral del cos de Policia Local en el municipi, amb una ràtio inferior d'efectius en relació amb la seua població, patrulles insuficients i envelliment de la plantilla.

09/07/2021.
    Policia Local.

La totalitat dels sindicats amb presència en la Policia Local de Paterna, CCOO UGT SPPLB i STAS-IV, denuncien la manca d'efectius en la via pública, la qual cosa deriva en un servei no conforme al que mereix la ciutadania. En l'actualitat, hi ha 102 policies locals, quan per ràtio, segons la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) hauria d'haver-n’hi un mínim de 144. Els sindicats apunten que les mancances en seguretat són evidents, ja que altres municipis de les mateixes característiques, com Sagunt o Torrent, superen els 150 efectius.

Tot això es veu agreujat amb la sobrecàrrega d'unitats i de serveis no fonamentals, més de cara a la galeria que a la funcionalitat real del servei cap a la ciutadania. El nombre de patrulles són insuficients per al que necessita una població de més de 72.000 habitants i un flux de 29.000 vehicles diaris.

La convocatòria actual de places i promoció de policies porta sense data fixa des de fa un any, a la qual cosa se suma els anys sense la realització d'oposicions. Per als sindicats, això genera un envelliment de la Policia Local, de fet hi ha més d'un 10 % de la plantilla de baixa de llarga durada. Tot això comporta que nuclis poblacionals com La Canyada, zones residencials i polígons industrials, que tenien assignats policies per a tractar les seues necessitats especials per les seues circumstàncies, no estiguen sent cobertes com caldria, i hi augmente la sensació d'inseguretat i de desatenció.

Segons els sindicats, la prioritat del cos de Policia Local és prestar un “servei digne”, amb el nombre d'agents mínim i la millora de mitjans per a això. Lamenten que no s'haja produït mai una reunió amb l'alcalde per a arribar a un consens en la presa de decisions importants en matèria de Policia Local. La ciutadania de Paterna es mereix la millor Policia Local possible per a atendre les seues necessitats i demandes, però, per a això, els policies i les policies locals han de ser i tindre uns mínims.