FSC-CCOO País Valencià | 19 d?abril 2024.

El Museu Nacional de Ceràmica de València pateix d’abandó i de mala gestió per part del Govern

La plantilla del centre d'art està reduïda a la meitat i el personal està discriminat rn no complir-se els acords de negociació col•lectiva amb l'Administració de l'Estat. CCOO exigeix el desenvolupament d'ofertes d'ocupació pública i la implantació de la carrera professional.

26/10/2020.
    Museu Nacional de Ceràmica, a València.

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV denuncia l'abandó de la cultura pública per part dels ministeris de Cultura i de Funció Pública, i el seu menyspreu per la negociació col·lectiva en aquest àmbit. El personal dels museus se sent discriminat en el desenvolupament dels acords, més quan Funció Pública ignora les peculiaritats de les seues condicions laborals.

El sector estatal d'Administració de l'Estat de CCOO PV (SAE PV CCOO) exigeix el compliment del IV Conveni únic per al personal laboral de l'Administració general de l'Estat, que garantisca una professionalització adequada de les treballadores públiques i dels treballadors públics dels museus i la plena integració de l’INAEM en el IV Conveni únic.

En l'àmbit del País Valencià, CCOO denuncia que la plantilla del Museu Nacional de Ceràmica, a València, es veu reduïda a la meitat a causa de la falta de personal. Part del museu s'ha de tancar per no poder atendre'l.

Per al sindicat, ens trobem davant la deterioració d'un servei públic totalment discriminatori i d'una gestió pèssima per part de l'Administració. “Els vestuaris de les instal·lacions estan en condicions lamentables i la falta de personal fa molt dubtosa la gestió del Museu”, subratlla Magín García, coordinador de l'Administració general de l'Estat de la FSC CCOO PV.

Reivindicacions per al personal de museus

A més, el sindicat rebutja l'oferta escassa d'ocupació pública (OOP) i les contractacions temporals en aquest àmbit i reivindica el desenvolupament de la carrera professional en els museus; l'Administració discrimina els vigilants i les vigilants, i deixa aquest col·lectiu fora del que hauria de ser el seu enquadrament, molt per sota de la seua categoria professional dins de l'àmbit.

La falta de sensibilitat del Govern per a donar solució a aquests problemes, ha provocat aquesta situació de conflicte i ha portat a la convocatòria d'aturs de dues hores en diferents museus i teatres estatals a Madrid i Almagro pels mesos d'octubre i de desembre. CCOO exigeix al Govern que s'assega a dialogar i atenga les reivindicacions d'aquest personal.

El sindicat va iniciar pel juny una campanya de denúncia dels incompliments dels acords signats en l'Administració de l'Estat, entre aquests el desenvolupament de les OOP, la jubilació parcial anticipada, la negociació del III Pla d'igualtat, la publicació del Protocol davant de l'assetjament sexual, la regulació del teletreball o la implantació de la carrera professional en la Llei de funció pública AGE.