FSC-CCOO País Valencià | 29 de març 2024.

CCOO denuncia que la sanció a una delegada de l'Ajuntament de Paterna és un càstig sindical

El sector d'Administració local de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV anuncia mesures i mobilitzacions en defensa de la delegada afectada i exigeix l'arxivament de l'expedient.

15/04/2021.
    Cartel Concentración en Paterna 27 de abril

El coordinador general del sector, Juan Piqueras afirma que “el consistori ha sobrepassat qualsevol línia admissible amb una proposta de sanció de dos mesos de suspensió d'ocupació i sou a una delegada de personal”, davant la qual el sindicat anuncia recurs.

L'obertura de l'expedient sancionador va tindre lloc a conseqüència d'una queixa de CCOO al Sindic de Greuges davant la falta de resposta a una trentena d'escrits per part del sindicat, i en la qual s'incloïa una “captura de pantalla” en la qual únicament hi havia un índex dels escrits sol·licitats pel mateix sindicat, sense dades sensibles ni de terceres persones.

Segons Piqueras, “resulta inconcebible que una queixa davant la denegació de fins a 30 sol·licituds d'informació, emparades en un dret fonamental, acabe amb una proposta de sanció a la delegada de Personal. No obstant això, no es tracta de res nou, és la conclusió a una nefasta política de personal on no sols no es té en compte les organitzacions sindicals, sinó que aprofita la seua bona fe”.

Aquest succés forma part del tractament antisindical sostingut per part de l'equip de Govern i del departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Paterna cap als seus representants sindicals. Un altre exemple concret de l'actitud de l'Ajuntament de Paterna és la denegació sistemàtica d'hores sindicals a un delegat, agent de policia local, malgrat els continus advertiments d'il·legalitat, en incomplir la Llei de llibertat sindical i les Normes reguladores.

Doble vara de mesurar

Segons el parer del sindicat, l'actuació de la delegada sancionada va ser plenament sindical, inserida en una acció acordada per la seua estructura i la sanció proposada és un càstig en tota regla.

“Sancionar l'actuació sindical no sols és il·legal, sinó absolutament injust, tenint en compte que l'Ajuntament de Paterna incompleix reiteradament el Conveni, els representants no disposen dels mitjans materials ni informàtics que hauria de proporcionar-los, no els dona la informació requerida, i coarta els seus drets fonamentals” denuncien.