FSC-CCOO País Valencià | 29 de març 2024.

La FSC PV denuncia que CABIFY intenta blanquejar les seues condicions laborals mitjançant sindicats instrumentals

Comissions Obreres ha impugnat les convocatòries d'eleccions sindicals en diverses empreses de CABIFY a València. El sindicat insta a les plantilla a organitzar-se contra l'empresa que tracta de legalitzar l'explotació i la precarietat a la qual sotmet els seus conductors de VTC.

13/01/2021.
    FSC CCOO PV denuncia que el de la VTC és un sector refugi i desorganitzat per a milers de treballadors i treballadores amb grans dificultats per trobar ocupació.

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV denúncia que el fals Sindicat Lliure de Transports (SLT) ha convocat, des de Madrid, eleccions sindicals en 5 empreses que operen amb CABIFY a València.

“Totes les convocatòries s'han realitzat en el mateix domicili, que no és sinó el despatx d'una assessoria d'empreses i el mateix dia, 25 de gener. Després de fer públic que es denunciaria a si mateixa per incomplir la normativa laboral, ara CABIFY tracta d'implantar-se un sindicat” adverteixen.

El Sindicat Lliure de Transports manca d'implantació suficient i capacitat legal per a convocar eleccions sindicals, motiu pel qual Comissions Obreres ha impugnat les convocatòries. El procés per triar representants sindicals en aquestes empreses pretén realitzar-se en un despatx, a esquena de les plantilles, que desconeixen la convocatòria i les seues possibilitats de participació real.

La FSC CCOO PV manifesta el seu rebuig a “convocatòries electorals teledirigides” fins que els treballadors i les treballadores no estiguen preparats per a triar als seus representants en condicions de llibertat i seguretat.

En aquests moments, la mateixa empresa, de connivència amb un sindicat instrumental com SLT patrocina un treballador perquè es convertisca en delegat, de manera que l'empresa pot disposar de la figura del representant legal dels treballadors. L'objectiu de l'empresa és controlar la representació sindical perquè consenten acomiadaments col·lectius o signen convenis amb pèssimes condicions laborals, salaris i jornades d'explotació. “Es tracta de blanquejar la precarietat laboral i legalitzar-la” afirmen.

“Lamentablement, el de la VTC és un sector refugi i desorganitzat per a milers de treballadors i treballadores amb grans dificultats per a trobar ocupació, circumstància aprofitada per CABIFY” afirmen des de la FSC CCOO PV.

Comissions Obreres denuncia la intolerància de les plataformes digitals amb els sindicats de classe, ja que els seus negocis es basen en l'explotació laboral i en la desregulació dels drets de les persones treballadors per a ser rendibles.

“El personal de VTC, com el de qualsevol altre sector, mereix unes condicions dignes, però són ells i elles els qui han de fer el salt i organitzar-se sindicalment per normalitzar el sector del transport de vehicles amb conductor com ja està ocorrent en altres sectors de l'economia digital” conclouen.