FSC-CCOO País Valencià | 25 d?abril 2024.

CCOO es mobilitzarà si no hi ha creació d'ocupació en ADIF i RENFE

    CCOO es prepara per mobilitzar-se si persisteix la falta de voluntat política per part del Ministeri de Transport per a la creació d'ocupació en les empreses públiques ferroviàries ADIF, ADIF AV i Grup RENFE.

    05/10/2020.
    Movilizaciones Renfe

    Movilizaciones Renfe

    La situació en les empreses públiques ferroviàries ADIF i RENFE és cada vegada més crítica pel que respecta a la falta de personal amb el qual complir la seua missió social i econòmica en condicions de plena operativitat i seguretat.

    Quant al Grup Renfe, la falta de mà d'obra directa fa que la qualitat del servei que es dona als viatgers i viatgeres haja disminuït considerablement. Això comporta que no solament haja minvat la qualitat del servei, que està dins del preu del bitllet, sinó que, en cas d'incidències o accidents, a penes queda ningú que puga, tant a bord dels trens com en les estacions, atendre els usuaris i les usuàries. Igualment, en els tallers, les revisions i reparacions s'efectuen, cada vegada en major manera, amb personal alié, en detriment de la fiabilitat i, per tant, de la puntualitat, quan no comportant directament la supressió dels serveis.

    La falta de personal en els centres de gestió, encarregats de solucionar les incidències, abunda en aquestes mancances i, la COVID-19 ha servit com a excusa per a la supressió de trens en un moment en què haurien de circular fins i tot amb més assiduïtat per evitar aglomeracions.

    Aquesta és una realitat que es va notant cada vegada més, i que s'ancora en l'encàrrec a tercers del que hauria de fer directament la mateixa empresa que opera els trens, amb personal propi, però per a això fan falta ingressos de persones que renoven i incrementen les plantilles.

    Pel que fa a Adif, CCOO denuncia en tots els fòrums que la situació és poc menys que de col·lapse. Plans que van en una direcció i realitats que van per unes altres. Una falta escandalosa de personal que resulta cada vegada més greu davant l'edat mitjana de la plantilla, que amenaça pròximes jubilacions massives sense relleu a la vista, que condueix a la paràlisi de la mateixa empresa per utilitzar el recurs de les externalitzacions en el manteniment, encomanar a tercers funcions i responsabilitats de qualitat i seguretat que hauria d'assumir directament Adif, perquè entra dins de la seua missió intrínseca, són ombres massa importants per obviar-les ja que respecta a la qualitat del servei que es puga oferir a les operadores.

    Davant aquesta situació d’abandonament per la insuficiència de recursos humans, hem trucat a les portes de les respectives empreses, que ens transmeten la seua impotència en no poder fer les contractacions que desitjarien perquè pateixen les limitacions que els imposen el Ministeri de Transport i el Govern. Un cas palmari és el Pla pluriennal d'ocupació 2019-2023 presentat per Adif pel setembre de 2019 al Comité General d'Empresa i que encara no ha sigut autoritzat per l'Administració, per aquest motiu ens dirigim a ells perquè acceleren, des de ja! les necessitats de personal que el Grup RENFE i ADIF requereixen.

    No podem esperar més, el temps s'acaba i si en breu termini el Ministeri, al qual ens hem dirigit per carta, no actua, CCOO cridara a tots els treballadors i les treballadores de les empreses, i a la ciutadania, a mobilitzar-se perquè es trenque aqueixa inèrcia de passivitat.

    En conclusió: “Reclamem un pla de recursos humans pluriennal, que permeta la renovació, l’increment i el rejoveniment en l'ús d'aquestes empreses, que faça compatible les eixides de les persones majors amb els ingressos”, subratlla Pepa Páez, secretària general del sector Ferroviari de FSC CCOO.

    Aquesta petició està enquadrada en la política de CCOO de defensar un sector públic ferroviari fort, que garantisca els nivells de qualitat i seguretat que es necessiten i que, segons el sindicat, s'estan perdent. A més, denuncien que el volum de plantilla “està prop de nivells insuportables, per la qual cosa es ressent el servei i la mateixa seguretat dels trens”.

     “CCOO no deixarà que acaben amb el ferrocarril públic i social que la nostra ciutadania necessita cada vegada més. CCOO no permetrà que el nostre ferrocarril acabe com el model espanyol" subratlla Páez.