FSC-CCOO País Valencià | 16 d?abril 2024.

Concentració de treballadores de neteja de col·legis públics de la ciutat de València

CCOO ha convocat aquesta mobilització en protesta per l'augment de la càrrega de treball sense que s'amplie la jornada de les empleades, el 80 % d'elles a temps parcial. Després de nou mesos des que l'empresa Optima Facility Services assumira aquest servei, i després que l'Ajuntament augmentara en un milió d'euros la contracta, CCOO denuncia que això no ha revertit en una millora del servei, tal com s"estipula en els plecs de condicions.

13/11/2019.
    Concentració de treballadores de neteja de col·legis públics de València.

Després de nou mesos des que l'empresa Optima Facility Services assumira aquest servei, i després que l'Ajuntament augmentara en un milió d'euros la contracta, CCOO denuncia que això no ha revertit en una millora del servei, tal com s?estipula en els plecs de condicions.

Segons el sindicat, l'empresa incompleix la substitució del personal, per la qual cosa les treballadores es veuen obligades a augmentar la càrrega de treball sense veure ampliada la seua jornada laboral. El 80 % d'aquest col·lectiu treballa a temps parcial, en jornades de cinc o sis hores diàries. Els incompliments també afecten la periodicitat de les tasques de neteja, els plans de formació per al personal i les característiques dels productes de neteja, que no són ecològics com s?hi estipula.

El sindicat exigeix l'aplicació del sistema de control, ja en vigor des de fa sis mesos, perquè quede constància que l'empresa no està substituint el personal. El Comité d'Empresa es dirigirà a l'Ajuntament per reclamar el compliment del plec, és a dir, la contractació de més personal o l'ampliació de les jornades.

Les treballadores s'han concentrat aquest matí en la plaça de l'Ajuntament, amb el lema ?Ja n'hi ha prou. Pels nostres drets i per la qualitat del servei?. Aquest servei de neteja abasta 104 col·legis públics d'infantil i de primària dependents de l'Ajuntament de València i ocupa 220 treballadores.