FSC-CCOO País Valencià | 25 d?abril 2024.

El sector d"ambulàncies segueix sense els equips de protecció adequats

La Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV insta a les empreses, als seus serveis de prevenció i als centres de coordinació a complir amb el que s'estableix per a garantir la seguretat del personal i de les persones usuàries.

06/04/2020.
    .

El personal treballador del sector d'ambulàncies continua denunciant la situació en la qual està desenvolupant el seu treball.

Determinats operatius per al trasllat de persones a centres hospitalaris no disposen de la informació adequada perquè el trasllat es realitze amb garanties de salut per al personal tècnic d'emergències sanitàries (TES). S'han de comunicar els detalls de cada circumstància per a actuar en conseqüència i evitar riscos de possible contagi. Estem parlant de casos de persones amb simptomatologia, en els quals les mesures preventives ja estan descrites per a un contacte estret que inevitablement es produeix quan hi ha dificultats de mobilitat.

CCOO insisteix que els equips de protecció individual (EPI), adequats i suficients, són importants per a evitar que la cadena de contagis continue. El sindicat coneix les dificultats que hi ha respecte als EPI, però la comunicació necessita ajuda al seu ús racional i a previndre, que és de summa importància en aquests moments.

A l'Hospital Arnau de Vilanova s'ha deixat a aquest personal sense els espais habituals de descans i espera i avituallament, per la qual cosa es veu obligat a realitzar trajectes fins a la seua seu amb les conseqüents pèrdues de temps a l'hora de realització de noves recollides.

Roba de treball

Altre problema, que s'afig a l'anterior, és l'ús de roba de treball, que en cas de contactes estrets amb possibles contagiats pot contaminar-se i ser font de contagi. Aquesta roba de treball les persones se l'emporten a casa i no hi ha possibilitat de llavada i canvi suficient per a garantir seguretat. Seria necessari que els centres hospitalaris per als quals es treballa pogueren incloure la roba de treball d'aquests i aquestes professionals dins de la seua actuació, i evitar així major problema.

Actualment als treballadors i a les treballadores se li insta a reutilitzar els EPI i estan sortint del pas amb donacions externes de pantalles i màscares.

Les autoritats sanitàries de les quals depén el repartiment d'equips de protecció individual han de garantir que el treball es realitza amb eficiència i això significa qualitat en el servei, però també protecció adequada dels treballadors i de les treballadores de sector.

CCOO recorda que, en aquests moments, totes i tots ens necessitem més que mai, per tant, no podem perdre recursos humans per falta de mesures de protecció.