FSC-CCOO País Valencià | 20 d?abril 2024.

CCOO PV llança la campanya "Acomiada la precarietat", contra l"explotació laboral de la joventut a l?estiu

• Hores excessives, un 94 % de contractació temporal i baixos salaris, entre les xacres que caracteritzen el mercat laboral de les persones joves.

La campanya pretén denunciar la situació de precarietat de les persones joves durant el període estiuenc, especialment en sectors com l"hostaleria o el comerç. Aquesta iniciativa posarà el focus en les zones de major afluència turística del País Valencià i proporcionarà eines de defensa davant els abusos laborals.

18/07/2018.
Cartell campanya

Cartell campanya 'Acomiada la precarietat'.

La Secretaria de Política Social i Joventut de CCOO PV llança la campanya "Acomiada la precarietat", que pretén denunciar la precarietat i l?explotació laboral de les persones joves durant l?estiu, especialment en sectors com l?hostaleria o el comerç.

Durant els mesos de juliol i agost el sindicat visitarà les zones amb més afluència turística, on es concentra el major volum d?ocupació juvenil, per informar a aquests treballadors dels seus drets i proporcionar eines de defensa davant els abusos laborals. La campanya finalitzarà el dia 12 d?agost, que coincideix amb el Dia Internacional de la Joventut.

La secretària de Política Social i Joventut de CCOO PV, Ana Belén Montero, explica que la iniciativa pretén posar el focus en les altes taxes de contractació temporal a les quals estan sotmeses les persones joves del País Valencià, "conseqüència de la falta de decisió política i determinació per a abordar la precarietat de la joventut valenciana des de les polítiques d?ocupació".

Per a la dirigent sindical, és urgent acabar amb la desigualtat que pateixen els joves en el mercat laboral: baixos salaris, alta temporalitat o beques abusives l?objectiu de les quals no és la formació. Aquesta desigualtat també s?observa en la taxa d?atur dels joves menors de 25 anys, que en la nostra autonomia es situa en un 38,2 %, segons l?Enquesta de població activa (EPA), dos punts per damunt de la mitjana estatal. Una diferència molt significativa respecte a la taxa d?atur general del País Valencià, que es troba en el 17,13 %.

CCOO PV destaca que dels 46.744 contractes realitzats a persones joves menors de 25 anys pel mes de juny, 43.820 foren contractes temporals.Aquest escenari és un reflex de les debilitats estructurals de l?economia i de l?impacte de la crisi en les persones joves. Per això CCOO PV considera que és fonamental lluitar contra aquesta precarietat, perseguint la contractació temporal fraudulenta i acabant amb les altes taxes de parcialitat en les contractacions, aspectes que repercuteixen en el present i el futur de les persones joves.

"La joventut està abocada a l?atur, a la precarietat i a l?exclusió social, per tant és necessària una transformació que situe les persones joves en el centre del debat, perquè no es pot seguir negant el present i el futur a tota una generació", assenyala Ana Belén Montero.

CCOO PV insta a combatre l?atur juvenil a través de plans d?ocupació integrals que permeten crear ocupació de qualitat. A més, exigeix augmentar el salari mínim atenent el recent Acord per l?ocupació i la negociació col·lectiva (AENC), que situa de manera progressiva el salari mínim de conveni en els 14.000 euros anuals. "Hem de recuperar mesures d?estímul de l?activitat econòmica, transformant el model productiu de manera que permeta crear més i millors llocs de treball", afirma la responsable sindical.